• De ET5 Touring is het vierde model dat het Chinese automerk NIO in Nederland te koop aanbiedt.
  • Het is een station-versie van de reguliere ET5, die al sinds de eerste helft van dit jaar te verkrijgen is.
  • Bij het testen van het nieuwe model ontdekte Business Insider Nederland niet alleen het verschil tussen hem en zijn kleinere broertje, maar ook hoe praktisch hij in de praktijk is.
  • Lees ook: We maakten kennis met de nieuwe Nio ET5: klein, maar toch groot, zwaar, luxe en sportief

De NIO ET5 Touring is pas de tweede volledig elektrische stationwagen die in Nederland te verkrijgen is. De andere is de MG5, maar die is naast het stationwagen zijn niet te vergelijken met de ET5.

Zoals we inmiddels al gewend zijn van NIO, levert het veel waar voor je geld. En in dit geval ook veel ruimte. De achterste helft van de ET5 Touring is volledig nieuw ontwikkeld. Dat zorgt er niet alleen voor dat de auto met zijn looks de nodige aandacht trekt, maar het levert ook nog eens extra opbergruimte op. Niet alleen voor de inzittenden, maar ook voor de boodschappen of vakantiespullen die achterin geladen moeten worden.

Toch heeft deze auto ook wat aparte eigenschappen. De belangrijkste daarvan is dat hij zijn accu kan wisselen bij zogenoemde ‘swapstations’ (is wel een abonnement voor nodig). Daarom wordt hij standaard zonder accu verkocht.

Omdat NIO constant verbeteringen doorvoert op basis van klantfeedback, zijn er ook de nodige verschillen met zijn kleinere broertje. Pakken deze goed uit, of is er nog steeds ruimte voor verbetering? Dat lees je hieronder.

Mooi, maar ook praktisch? We testen de NIO ET5 Touring

LEES OOK: We maakten kennis met de nieuwe Nio ET5: klein, maar toch groot, zwaar, luxe en sportief